2017 es Allen & Heath dLIVE digitális keverők,
Elképesztő, hogy az Allen&Heath milyen tempót diktál a digitális keverőpultok világában. 2017 -ben már ott tartanak, hogy kénytelenek megalkotni saját taxonómiai rendszerüket, hogy könnyen átlássuk a portfóliót. A legfrisebb hír, hogy a felsőkategóriás dLive rendszer bővül új osztállyal. A lényeg, hogy amit eddig dLIVE-ként emlegettünk az mostantól dLIVE S osztály, az új modellek pedig a C osztályba sorolódnak. S osztály, C osztály... mintha hallottam volna már valahol......
Mik a különbségek? Kezdjük inkább azzal, hogy mi azonos a két rendszerben. Mindkét rendszer magja ugyanaz a XCVI core mely FPGA technológiára épül és 160x64 csatorna processzálással bír 96 kHz mintavételezésnél. Lefordítva: mindkét osztály eszközei 128 bemeneti csatornát és 64 szabadon konfigurálható buszt kezelnek, ugyanolyan processzálási lánccal és lehetőségekkel (saját DEEP modellezős pluginek, 16x effektprocesszor, stb). Teljesen azonos a két osztály az AD/DA konverterek és mikrofon előfokok szintjén, illetve a világverő 0,7 msec késleltetési érték is egyforma. A kezelőfelületek felépítése, a kezelőszervek száma is azonos, ugyanúgy megtalálható az érintőképernyő gesztusvezérlése a C osztálynál is, illetve ugyanúgy rendelkezésre állnak az S osztálynál már bevált külső hardveres (IP-6, IP-8) vagy szoftveres kezelő- és vezérlőfelületek (Director, OneMix, MixPad). A legnagyobb csattanó, hogy a két osztály eszközei teljesen kompatibilisek egymással, kiteljesedhet a "kabáthoz a gombot" elv, tökéletesen megtalálható az adott feladat költséghatékony megoldása.
A C osztály fizikai jellemzői: - Kompakt megjelenés (kisebb méret, alacsonyabb súly) - Rendszerenként (kezelőfelület + mixrack) 2db 128 csatornás I/O port a lehetséges bővítőkártyáknak (gigaACE, Waves, Dante, MADI). Az S osztálynál ugyanez a szám 5. - Eszközönként beépített tápegység az S osztály redundáns, hot-swap rendszerű tápegységeivel szemben.
Nézzük a konkrét típusokat:
dLIVE C3500 - a legnagyobb C osztályú kezelőfelület 24 fader, 6 layer, 2 bank, 2x 12" érintőképernyő, 6 analóg be/kimenet, 1 AES be/kimenet, 128 I/O bővítési lehetőség
dLIVE C2500 - 20 fader, 6 layer, 2 bank, 1x 12" érintőképernyő, 6 analóg be/kimenet, 1 AES be/kimenet, 128 I/O bővítési lehetőség
dLIVE C1500 - rackméretű, 12 fader, 6 layer, 1x 12" érintőképernyő, 6 analóg be/kimenet, 1 AES be/kimenet, 128 I/O bővítési lehetőség
dLIVE CDM64 - 64/32 analóg csatlakozású MixRack, 160x64 processzálás , 16 RackExtra FX, 24 DCA, 128 I/O bővítési lehetőség
dLIVE CDM48 - 48/24 analóg csatlakozású MixRack, 160x64 processzálás , 16 RackExtra FX, 24 DCA, 128 I/O bővítési lehetőség
dLIVE CDM32 - 32/16 analóg csatlakozású MixRack, 160x64 processzálás , 16 RackExtra FX, 24 DCA, 128 I/O bővítési lehetőség
A felhozatal nagyon impozáns, főleg ha fejben összeállítjuk a rendszert és kiegészítjük az Allen-Heath digitális rendszerkiegészítőivel. A rendszer bármelyik pontjához illeszthető a DX32 moduláris stagebox megfelelő analóg/digitális be és/vagy kimeneti kártyáival szerelve, vagy a színpadi monitorrendszer fejleszthető ME-1 személyi monitorozással, illetve ha a feladat úgy kívánja a megfelelő bővítőkártyákkal akár külső eszközök irányába hozhatunk létre akár több száz csatornányi csatlakozást. Okosan, pl. S osztályú Mixrack-hez C osztályú kezelőfelület válogatva bátran állítjuk, hogy a piac legversenyképesebb rendszerét lehet összeállítani.
Érdeklődés esetén állunk rendelkezésetekre elérhetőségeinken: info@djsoundlight.hu